flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Позиція Державної судової адміністрації України щодо висновків аудиту Рахункової палати та рекомендацій

04 грудня 2025, 12:00
У зв’язку з поширенням у медіа викривленої та неповної інформації щодо результатів аудиту діяльності Державної судової адміністрації України, проведеного Рахунковою палатою, ДСА України вважає своїм обов'язком надати чітке, повне та аргументоване роз'яснення.
Ми рішуче заперечуємо будь-які спроби маніпуляції даними аудиту та їх використання з метою дискредитації ДСА України, як провідного державного органу, що виконує критично важливу функцію в системі правосуддя.

Державна судова адміністрація України (ДСА України) є державним органом у системі правосуддя, який здійснює організаційне та фінансове забезпечення діяльності органів судової влади у межах повноважень, установлених законом.
11 листопада 2025 року Рахункова палата затвердила Звіт про результати аудиту діяльності (ефективності) ДСА України на тему «Організаційне забезпечення діяльності органів судової влади», проведеного за період 2023–2024 років.
Варто зазначити, що проєкт Звіту ДСА України отримала від Рахункової палати електронною поштою 21 жовтня 2025 року. Після ретельного вивчення, відповідно до вимог чинного законодавства, ДСА України підготувала коментарі та застереження, а також пропозиції до процедури обговорення проєкту Звіту.
Коментарі та застереження було направлено Рахунковій палаті листом від 30 жовтня 2025 року.
27 листопада 2025 року ДСА України отримала рішення та затверджений 11 листопада 2025 року Рахунковою палатою Звіт про результати аудиту діяльності (ефективності) Державної судової адміністрації України.
Документ надійшов для розгляду та виконання рекомендацій.
У процесі ознайомлення із вже затвердженим Звітом з’ясувалося, що із 55 викладених ДСА України коментарів та застережень (в ред. Рахункової палати — «зауважень») враховано було лише 1. Частково враховано – 16;
не враховано – 38. Свої пояснення Рахункова палата виклала у Довідці, доданій до Звіту.

На переконання Державної судової адміністрації України, неврахування аргументів, викладених у коментарях та застереженнях, вплинуло на коректність формування висновків щодо діяльності
ДСА України. Це створило ризик дискредитації не лише державного органу, який виконує провідну роль у забезпеченні місцевих і апеляційних судів необхідними ресурсами, а й усієї системи правосуддя в умовах воєнного стану.

З аргументами, наведеними ДСА України, які були не враховані контрольним органом, можна ознайомитися детально за посиланням (99-176 стор.)
Ці аргументи містять роз’яснення щодо функцій, повноважень ДСА України, процесів та процедур – цілої низки факторів, що дозволяють досягти результату, або в силу об’єктивних причин унеможливлюють його досягнення апріорі.
Наприклад: Державна судова адміністрація формує та подає бюджетний запит з урахуванням обґрунтованих потреб судів. Але рішення щодо визначення відсотка задоволення бюджетного запиту ухвалює Міністерство фінансів України.
Варто зауважити, що навіть в умовах відчутного дефіциту бюджетних коштів, ДСА України вживає заходів щодо забезпечення діяльності судів. Виплати суддівської винагороди, заробітної плати здійснюються вчасно і в повному обсязі, згідно з відповідними нарахуваннями. Поступово поліпшується рівень матеріально-технічного забезпечення. Покращуються умови розміщення судів та доступу громадян, інших осіб до правосуддя.
 
Державна судова адміністрація України дотримувалася і дотримується принципів абсолютної прозорості та конструктивної співпраці з усіма контролюючими органами.
Наразі ДСА України опрацьовує план заходів з виконання рекомендацій, викладених у Звіті Рахункової палати про результати аудиту діяльності (ефективності) на тему «Організаційне забезпечення діяльності органів судової влади».